Hae
Aino Mäkelä

Treenitavoitteet – missä ollaan nyt ja mihin ollaan menossa?

Parhaillaan on menossa Crossfit Openit elikkäs karsinnat Crossfit Gameseihin. En oo tainnut aiemmin edes suorittaa kaikkia karsintalajeja, mutta nyt kun sekä mulla että mun treenikaverilla on ollut hyvä sauma niin ollaan tehty kaikki yhdessä – ja samalla otettu osaa meidän salin parikilpailuun 😀

Nää Openit on ollu ihan superhauskat ja vaikka vielä on pari lajia jäljellä, niin yksi asia on varma: oon joka kerta tehnyt parhaani ja ylittänyt itseni. Ja se jos mikä on siistiä! Yhdessäkin treenissä tein kaks omaa ennätystä sillä tein 25 T2B:tä (vuosi sitten sain yhden) ja 50 double-underia (vuosi sitten en saanut yhtään) niin kai tässä saa olla vähän tyytyväinen?! 😀

Vaikka Openit ei vielä oo edes ohi, niin oon jo tosi motivoitunut treenaamaan ens vuotta varten! Kai nää on samalla ihan hyvä tsekkaus siihen, mikä on oma nykynen taso ja missä on parantamisen varaa..? 😀 Ainakin mulla se on toiminut just niin ja ens vuonna aion osata ainakin seuraavat:

  • Leuanvedot. Jos tänä vuonna sain 9 niin ens vuonna tavoite on se 20 mitä tänäkin vuonna ois ollu kiva osata, jotta oisin päässy siihen tulokseen mitä havittelin 😀 Leukojen kans ois hyvä jos osais kipata, niin homma sujuis nopeammin ja kevyemmin – voiman lisäksi siis ajatuksena ois oppia parempi ja tehokkaampi tekniikka (jota ei tällä hetkellä siis oo ollenkaan – hahhha!).
  • T2B aka ”varpaat tankoon”. Tää sujuu jo tosi kivasti, mutta tähänkin ois kiva leukojen tapaan oppia parempi ja tehokkaampi tekniikka – omin sanoin ”ilman turhia heilumisia”.
  • Käsilläseisonta tää tulee olemaan mulle edelleen se vaikein, koska hemmetti – mä en vaan uskalla olla pää alaspäin! Tavallaan tiedän, että mulla on voimaa ja tarpeeksi hyvä hallinta keskivartalossa, mutta silti mua pelottaa ihan hirveästi sinne käsien päälle nouseminen. Veikkaan, että tää vois mennä ohi jo ihan jollain päivän intensiivikurssillakin..?
  • Boxihypyt. Näiden kans on sama ongelma kuin käsilläseisonnassa: pelko. Mä hyppäsin kerran aika pahasti päin boksia ja se sattu niin älyttömästi, että siitä tuli kammo 😀 Toinen juttu mikä boksihypyissä häiritsee on mun näkö – tai se, että en näe. En käytä laseja treenatessa, joten mulla hämärtyy hahmotuskyky ja sen vuoksi mulla on epävarma fiilis hypätä boksille. Ehkä siis pitäis suunnata piilariostoksille?
  • Ehjänä pysyminen on kuitenkin se kaikista isoin tavoite kaikista ja ainut tavoite, mikä mulla liittyy varsinaiseen voimailuun. Monesta oppineena mielummin treenaan maltillisemmin ja fiksummin, sen sijaan että hirveällä temmolla rikkoisin itseni.. tähän kuuluu maltillisen treenaamisen lisäksi myös asianmukaiset palauttelut, kehonhuollot ja lepopäivät 🙂

Eli ens vuonna Openien aikaan mun ois tarkoitus pystyä kaikkeen tuohon. Vuosi on pitkä aika, joten uskon kyllä pystyväni siihen. Kiire tässä ei onneksi ainakaan ole, joten nyt ei muuta kuin harjottelemaan!

Millaisia tavotteita sulla on treenien suhteen? Taidollisia, tuloksellisia vai kenties omaan kehonkoostumukseen liittyviä? Mitä ikinä ne olikaan, niin muista tämä: sä pystyt siihen! <3

Energisin terkuin,
<3 Aino

SEURAA MYÖS: IG @makelaino / FB RAWinto

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.